Dag 15 10-04-2022 Mikkelvik Laatste Visdag

10 april 2022 - Mariagården ferjekai, Noorwegen

Een goede Zondag allemaal,

Gisteravond zijn we rond de klok van 01:30 uur gaan slapen...
Deze ochtend zijn we er weer vroeg uit Want....om 07:00 uur Start van de Formule 1 in Australië!!.
We kijken via Viaplay de gehele Race...zien jammer genoeg het uitvallen van Max (go...rd..me!:().
Maar Ferrari is de terechte winnaar met de beste auto op dit moment.

We ontbijten rond 9:00 uur (broodjes met jam en vlees).
We pakken voor de laatste keer onze visspullen en om 9:30 uur varen we voor de laatste keer uit.
Het is echt schitterend zonnig weer vandaag.
We vangen 2 kabeljauwen op 80 meter die geschikt zijn voor de filet.
Michel vangt de allerlaatste vis! Goed gedaan jochie! :)
Om 13:00 uur varen we terug richting thuishaven.
John legt onze boot voor de laatste keer aan deze vakantie.

De 2 kabeljauwen geven we aan een Poolse Vissersgroep, die er erg blij mee zijn.
We halen de visspullen van de boot (hengels, pilcons, etc.), tanken deze af en maken de boot schoon.
We demonteren de hengels en beginnen alvast met het inladen van de Volvo voor de terugreis.
De eigenaresse komt ondertussen langs voor inspectie van de boot en nadat alles goed bevonden is wordt de eindafrekening opgemaakt.
De rekening is iets hoger uitgevallen (uhumm..) wegens schade aan de schroef van de motor....
We maken nog een gezellig praatje met de eigenaresse en krijgen instructies voor de staat waarin het huis achtergelaten moet worden.
De 40 kg filet kunnen we niet in 1 koelbox meenemen, dus regelen we nog een extra koelbox via de eigenaresse.
Zoo..ook weer gefixed.

Ons laatste avondmaal zal bestaan uit Pannenkoeken.
De avond zal verder bestaan uit spullen inpakken en de drank opmaken....
De Frietpan zal achterblijven in Noorwegen :)

Morgen gaan we vroeg uit de veren om aan de terugreis te gaan beginnen.
We zullen om 6:00 uur opstaan, ontbijten, laatste spullen inladen en rond 7:00 uur vertrekken.

De terugreis zal (als alles volgens plan gaat tenminste...) als volgt zijn:
dag 1: 12 uur rijden (Rij uren !!!! zonder pitsstop!)) naar Mo i Rana (Noorwegen); hier zullen we overnachten in een hotel (reeds geboekt);
dag 2: 10 uur rijden (Rij uren !!!!) naar Lillehammer (Noorwegen); hier zullen we overnachten (nog niet geboekt);
dag 3: 6 uur rijden (Rij uren!!) naar Kristiansand (Noorwegen); hier stappen we op de boot met de nieuwe Noorwegen-Holland Line (nog niet geboekt);
Vervolgens 18 uur varen van Kristiansand (Noorwegen) naar Groningen (Eemshaven-Nederland).
Tot slot de Eindrit van ca. 4 uur van Groningen naar Rhoon (Nederland).
Ik ben benieuwd of we onze  "voorlopige" planning gaan halen!:).

We gaan het meemaken,

Tot horens allemaal

1. Richard Guit:
    10 april 2022
    Wat een mooie reis weer en leuke verhalen!! Goede reis mannen!!
  2. Marcel:
    10 april 2022
    Jullie zijn weer een prachtige ervaring rijker. Bedankt dat we er een beetje bij waren met de mooie verhalen en foto's. Veilige terugreis en tot snel . Gr Marcel
  3. Gustaaf:
    10 april 2022
    Wat een gave verhalen mannen. Leuk om zo van de zijlijn jullie avonturen te lezen. Mooi dat jullie je hart volgen en jullie gezamenlijke passie voor vissen zo avontuurlijk vorm geven.
    Nu een flinke terugreis voor de boeg, ook mooi om samen te doen, geniet er nog maar even van mannen ! Hartelijke groeten uit Holland, Gustaaf
  4. Ferdy:
    10 april 2022
    Flink wat uurtjes in de auto. Geniet van jullie laatste halve week! Groetjes, Ferdy
  5. Sandra:
    Veilige terugreis!
  6. Jasper:
    11 april 2022
    Top verhalen gasten en mooie foto's. Goeie reis en we zetten hier een flesje 43 klaar :)
  7. Corne:
    11 april 2022
    was leuk, net of we erbij waren. veilige terugreis !