Dag 13 08-04-2022 Mikkelvik SUPER FRIDAY

8 april 2022 - Mariagården ferjekai, Noorwegen

Allo Allo beste vrienden,

Gisteravond hebben we nog wat gedronken :) en zijn op tijd naar bed gegaan.
Om 5:15 uur zijn we opgestaan, extra vroeg, omdat we een eindje buiten de kust willen gaan vissen.
We willen vandaag een grote hoeveelheid aan grote kabeljauwen vangen voor de filet :).
Om 5:30 uur eten we lekkere warme broodjes.
Raymond checked nog snel de was in de droger.....deze heeft de hele nacht in de droger gezeten...3 verschillende standen geprobeerd (in het Noors)...
de kleren wilde maar niet drogen :).
Hmmmm...nog niet droog....alles eruit gehaald en in de warme woonkamer uitgehangen....pffff :).
We pakken onze visspullen en om 6:00 uur varen we uit met heerlijk weer (-2 graden Celcius) en een zuchtje wind.

We varen zo'n 1,5 uur tot we ongeveer 10 kilometer uit de kust liggen.
We vangen in beginsel weinig op 100 meter diepte.
We varen verder en vangen daar 3x Zeewolf, 1x Leng en 5x Brosme....geen kabeljauw :(.
In de verte (kleine stippen) ziet John 3 Vissersboten.....die liggen daar niet voor niets!....wij varen hun richting op (ondertussen zo'n 15 kilometer uit de kust).
De vissersboten hebben Sonar en zien precies waar de vis (kabeljauw) naartoe gaat.
Wij gaan lekker tussen hun in liggen....en ja hoor daar komen de dikke vette grote kabeljauwen!
Joehoe...onze visbakken gaan helemaal vol! Fantastisch.
Om 16:30 uur varen we terug richting de thuishaven, Raymond vaart dit keer terug...Leuk!.
Bij aankomst hebben we zo'n 65 kilometer in totaal gevaren.

We zetten de vis in het Fileerhuis en gaan eerst een bakje koffie drinken.
Daarna gaat John de Kabeljauw Fileren gedurende 2,5 uur!! TOP John!.
Opbrengst van de dag: 23 grote Kabeljauwen, 65 kg vis aan gewicht en uiteindelijk heeft John 24 kg aan filet overgehouden!.....Wat een Werk!!
Raymond en Michel maken de filet schoon door deze te spoelen - verpakken en wegen de filet in plastic zakjes van gemiddeld 1 kg.
John gaat even uitrusten van het zware werk, terwijl Michel en Raymond het filethuis schoonmaken.
Vervolgens zetten ze de gefileerde vis in de vriezer.
De boot wordt intussen ook nog afgetankt door 80 Liter bij te vullen.
Om 21:00 uur zijn we terug in ons huis.

Raymond en Michel beginnen aan het avondeten: Spek met Friet uit de Frituur.
Om 21:30 uur genieten we van ons eten......EN......ZIJN....WE....TOTAL LOSS.
We drinken nog wat Licor 43 en Cointreau.
Om 22:30 uur gaat bij ons drie letterlijk het licht uit.
Wat een succesvolle en wederom leuke enerverende dag vandaag! ToP!!

We slapen alle drie al voor we ons bed aanraken,