25-04-2017 Seiland - Visdag 7

26 april 2017 - Nordkapp, Noorwegen

Hallo Luitjes, hier zijn we weer,

​Vanochtend om 7:00 uur opgestaan en na een bakje Noorse koffie gaan Michel en Raymond met de sneeuwscooter de Forellijnen controleren....het zijn echte Ijsvissers!..1 Forel aan de lijn.
​Het aas wordt vervangen en ze keren terug naar huis waar gezamenlijk ontbeten wordt.
​Het is weer schitterend weer, zonnig, windstil en een graadje of 1.
​De Visoveralls worden aangeschoten en we gaan op weg voor de volgende Visdag.

​Er wordt veel gevangen (Kabeljauw en af en toe Schellevis) en de sfeer is dan ook Prima op de boot!
Er worden in totaal 26 Kabeljauwen gevangen, welke John allemaal schoonmaakt op de boot.
​Bij terugkomst in de haven, fileert John zo'n 30 kilo!.....een bezigheidje van zo'n
2 uur....helemaal TOP John!!
​Tussendoor legt John de Russen nog even uit hoe je Kabeljauw zodanig fileert dat je mooi Wit vlees overhoudt.....de Russen zijn onder de indruk!
​Helemaal onder de indruk zijn ze wanneer John nog een fotootje van zijn broer Harry laat zien van een gevangen MEGA HEILBOT (2.20 meter lang en 167 kg!!!)

​John is zeer actief vandaag.....hij maakt ook nog even het avondeten klaar (Pennen met spinazie, zalm en kruidenkaas)....Zelfs Raymond vond dit lekker!!
​Na deze zware dag gaan we op tijd naar bed.
​Morgen is onze laatste Visdag in Seiland....we gaan ons daarna opmaken voor
​de schitterende vijfdaagse terugreis door Noorwegen!.

​Tot zover vandaag,
​morgen weer een dag..

1. Sandra:
    26 april 2017
    Wat gaan jullie met alle vis doen? Ben je nu een vis liefhebber geworden Ray? Ik weet een paar goeie vis restaurants
  2. Henk Groenendijk:
    26 april 2017
    Wat een mooie foto's. Diep onder de indruk van de prachtige natuur. Maar ook van jullie prestaties! Geweldig! Na jullie thuiskomst minstens een stuk op RIO. Ook dit is de VLG!
  3. Lisa Verhagen:
    26 april 2017
    Ik ben onder de indruk van jullie foto's en reis verslag super gedaan geniet van je laatste dag en een goeie terug reis groetjes Gazina
  4. Ronald:
    26 april 2017
    Prachtige reis en fantastische beelden mannen, genieten!
  5. Sophie Manuputty:
    26 april 2017
    Wat een prachtige foto's van de natuur en de Nordkapp zo mooie omgeving supper mannen. Veilige terug reis dat zal ook weer mooie plaatjes opleveren.
  6. 26 april 2017
    hallo jongens hier isde moeder van John.Wij volgen jullie elke dag
    Het lijkt wel of we ook weer in Seyland zitten'Het ishelaas voorbij jammer
    Vang ze maar lekker dan bak ik voor jullie ook lekkere kibbelingen'
    Fijn dat jullie het zo goed getroffen hebben met het weer en wat een omgeving he.
    Goede reis terug Groeten van pa ma en Jan tot ziens,
  7. Mich:
    Sta doods angst uit achter op dat ding we hebben al 2 keer op z'n zij gelegen