29-04-2017 Autorit Dombas-Oslo_Aankomst Cruiseboot Color Magic

1 mei 2017 - Rotterdam, Nederland

Hoi allemaal,

​Op deze 3e dag van onze terugreis staan we 's ochtends om 5:30 uur op.
​Ongelooflijk......maar de stralende zon schijnt ons op dit vroege uur alweer in het gezicht op het balkon van de hotelkamer!
​Vandaag rijden we naar Oslo (rit van zo'n 400 kilometer), alwaar om 14:00 uur de Cruiseboot Color Magic vertrekt richting Kiel.
We willen de boot niet missen, dus extra vroeg opgestaan vandaag.
​Het ontbijtbuffet is op dit vroege tijdstip nog niet gereed, maar de zeer vriendelijke gastvrouw maakt een lunchpakket van fruit voor ons klaar.
​Intussen drinken wij lekker een bakje koffie en een glas melk.

Na afscheid te hebben genomen gaan we relaxed om 6:14 uur op weg richting Oslo via de E6 met een temperatuur van 0 graden Celcius.
​De rit verloopt voorspoedig en de eerste plaats die we tegenkomen is Lillehammer.
​We besluiten hier een paar uurtjes te vertoeven.
​Lillehammer is immers de stad van de Olympische (winter)Spelen van 1994.
​Alles in Lillehammer verwijst nog naar deze Olympische Spelen zoals het Olympisch dorp, de Ijshockey-/schaatshal, ski-pistes en de Lysgardsbakkene Skischans (90 en 120 meter schansen).
​We rijden door het Olympisch dorp naar de Skischans waar natuurlijk ook de Olympische (gedoofde :))) Vlam aanwezig is.
​Raymond besluit de 932 trappen te beklimmen om de Top van de 120 meter schans te bereiken (Achteraf bleek de Top ook middels auto bereikbaar....maar ja ....een beetje Sportman...).
​Na 300 trappen een rustpauze ingelast.....twas zwaarder dan gedacht....en weer verder.
Raymond wordt in zijn rit naar boven vergezeld door een Noor van 68 jaar die notabene 2x per dag deze trappen op en af gaat.....DIE HARD!!! RESPECT!!!
​Na de laatste trap te hebben genomen (...en 4 noodzakelijk ingelaste rustpauzes verder)...genoten van het uitzicht over Lillehammer op deze hoogte en vervolgens de afdaling weer ingezet.
​Voorts bezoeken we nog het Treinmuseum en een schitterend Middeleeuws dorp, waar volgens ons meerdere films (kunnen) zijn opgenomen.

De autorit wordt voortgezet richting de volgende stad, Hamar.
​Ook daar wordt een stop ingelast om de prachtig vormgegeven IJshal "Vikingspipet" (Vikingschip) te bezichtigen.
​Op ons gemakje wordt het laatste deel van de rit richting Oslo ingezet.
​Het valt op dat de Olympische Spelen van destijds een postieve bijdrage aan de kwaliteit van de snelwegen heeft opgeleverd rondom Lillehammer, Hamar en Oslo.
​Goed asfalt, 2 x 2-baanswegen (heen en terug), LANTAARNPALEN, bebording en verder vooral vlakke lang uitgestrekte wegen.
​Bij het bereiken van Oslo is de temperatuur inmiddels gestegen tot 12 graden Celcius.....voor ons onderhand korte broeken weer :))))!!!

​Rond 12:30 uur bereiken we onze bestemming van vandaag, de Cruiseboot "Color Magic" van Color Line.
Om 13:15 parkeert John de auto op het autodek van de boot.
​Het was vandaag een relaxte autorit.
​We brengen onze handbagage naar de hut om vervolgens in de sfeervolle bar eens lekker onderuit te gaan zitten in de comfortabele Fauteuils en te gaan genieten van een lekker Noors biertje met op de achtergrond een Live Band.
Hebben we wel verdiend!!!
​Vervolgens eten we nog wat? , nemen ons schoonheidsslaapje van 1 uur en pimpelen met wat drankjes de avond gezellig weg...
​Rond 1:00 uur zoeken we onze bedjes op en maken ons op voor de laatste dag richting Rotterdam!

Doei en tot straks!

1. Leo Braat:
    1 mei 2017
    voorzichtig op het laatste stuk en welkom terug!
  2. Bert de doelder:
    1 mei 2017
    Wat een geweldige reis en heel leuk om alle verhalen te lezen..
    Top mannen!

Wel thuis
  3. Ferdy:
    1 mei 2017
    Mooie reis geweest! Echt heel vet. Btw, nieuwe carrière als reisblogger Raymond?
  4. Helga konings:
    2 mei 2017
    Wat een ontzettend mooie reis hebben jullie achter de rug, echt een hele ervaring rijker !
    En inderdaad een supervette blog met alle uitgebreide verhalen en mooie foto's !
  5. W.kieffer:
    2 mei 2017
    Hé mannen was leuk en mooi om jullie te volgen , goed geschreven en mooie foto's was echt leuk .

Welkom thuis
    Groetjes Co
  6. Gazina:
    2 mei 2017
    Ik heb weer hartelijk gelachen om je sportieve kanten te zien bedankt voor het schrijven van je leuke blog ik heb er van genoten om jullie zo te volgen groetjes gazina