28-04-2017 Autorit Fauske-Dombas

30 april 2017 - Rotterdam, Nederland

Hallo volgers,

​Vandaag zijn we na een goede nachtrust om 6:15 uur opgestaan.
​Het is, geloof het of niet, wederom een stralende zonnige dag met een temperatuurtje van 0 graden Celcius!
​Het ontbijt dat we daarna nemen is ronduit Fantastisch!
​Mevrouw Verhagen....U heeft gelijk gehad!! Heerlijk ontbijt! (Eieren met spek, tosties, verse zalm, soepen, enfin...noem het maar op!). Tis nix veranderd!
​Om 7:30 uur stappen we in de auto en gaan op weg voor de 2e dag van de terugreis.
​Het doel is om vandaag zo'n 850 kilometer door veelal bergachtige wegen af te leggen naar Dombas, waar onze volgende overnachting zal plaatsvinden.

​We rijden eerst richting de plaats Mo i Rana en Trondheim via de E6.
​Bij de Poolcirkel maken we een stop om wat fotootjes te nemen bij een temperatuur van -13 graden Celcius.
​Tijdens de voortzetting van onze rit zien we heel veel werkzaamheden ten behoeve van de aanleg van nieuwe wegen. Wat een inzet van materieel zeg!....en alles door die rotsachtige gronden!
​De temperatuur stijgt en op een gegeven moment is het zelfs rond de 9 graden Celcius.......ook wel weer eens lekker!!
​Het landschap kleurt ook weer van wit....naar groen.

​Nadat we Trondheim zijn gepasseerd rijden we richting Oppdal om vervolgens richting onze eindbestemming van deze dag te gaan, Dombas.
​Dombas is een plaatsje net over een bergtop met kale vlaktes, waar de Noren vakantie(drink)huisjes hebben weggezet.
​En jawel hoor!........zelfs op de top van deze berg.......staat een camera!!!
​We bereiken het plaatsje Dombas om ca. 20:00 uur en rijden gelijk naar het eerste Hotel dat we zien...het "Dombas Hotel".....hoe toepasselijk!.
​Het is een schitterend hotel, waar tevens een 65+ dansvereniging van vrijgezelle mannen en vrouwen is neergestreken......dus Johnny.......voetjes van de vloer!!!....en maken die Shuffle!:))).
​Vanwege ons late tijdstip van aankomst is er geen tijd meer om aan het buffet deel te nemen in het hotel.......dus zoeken we een goed restaurantje in de buurt.
​Deze vinden we aan het bekende plein van Dombas, waar veel vrachtwagens en personenauto's een stop maken om te eten en/of te slapen alvorens hun route te vervolgen.
​Na prima gegeten te hebben gaan we richting Dombas Hotel..
​Op de kamer aangekomen wordt de boottocht Oslo-Kiel gereserveerd (met dank aan Astrid, dochter van John!).
​John en Michel gaan vervolgens slapen, terwijl Raymond nog even een Blogje bijwerkt.

​Morgen staat de rit richting Oslo op de planning waar om 14:00 uur de boot richting Kiel zal vertrekken.
Op tijd weer opstaan dus!

​Tot later!

Van reisblog naar fotoboek