18-04-2017 Seiland - Visdag 1

18 april 2017 - Hammerfest, Noorwegen

Dag allemaal,

​Vannacht onze eerste overnachting in het huis gehad en iedereen heeft prima geslapen.
​Toen we vanochtend rond een uur of 8 naar buiten keken bleek de weersverwachting helaas te kloppen....het waaide hevig buiten.
Niet verantwoord om te gaan vissen.....afwachten wat het weer gaat doen.

John maakt zijn eerste ontbijtje voor ons klaar....heerlijke Pannekoeken!
​Na een bakje koffie maken we ons op om de voorbereidingen te gaan treffen voor het (eventueel vandaag nog) vissen.

​In de Visloods (op 100 meter afstand van ons huis) worden de vishengels geprepareerd.
Raymond krijgt (als onervaren visser) van Michel en John een snelle bijscholing in het leggen van knopen in de visdraad, samenstellen vishengel, verschillende soorten molens en de wijze van testen van de geprepareerde vishengels.
​Raymond blijkt een snelle leerling. :)).
​Vervolgens de vishengels en benodigde visspullen op de boot gebracht en de steiger sneeuwvrij gemaakt.
​In de supermarkt doen we inkopen bij Andre. Deze verwacht vandaag geen veranderende omstandigheden en geeft aan dat vissen vandaag niet mogelijk is.
​Daarna teruggegaan naar het huis, toch nog hoopvol in afwachting van de mogelijk veranderende weersomstandigheden.

​De tijd dat we moeten wachten benutten we om gemaakte video's, filmpjes en foto's tot op heden gemaakt bij te werken.
​Raymond besluit nog wat foto's te maken van het vishuis en de visboot met geprepareerde vishengels.....bij waaiend maar droog weer......beland in een hevige sneeuwval........(weersomstandigheden dus toch veranderd, echter de verkeerde kant op!!!)....maar komt met gemaakte foto's en video's terug. Klasse! :))
​Uiteraard was Michel zo handig om een en ander op video vast te leggen....thnx.!:))

​Het aanhoudende slechte weer maakt duidelijk dat het vandaag helaas niet de 1e Visdag in Seiland gaat worden.
​John heeft intussen ontbijtkoek gesmeerd en lekkere worsten klaargemaakt.
​Ook dat kan je aan John wel overlaten.

​Vanavond wordt het relaxen en film kijken (met 200 films in het assortiment zal er heus wel een goeie tussenzitten).

​Hopelijk wordt het morgen wel een Visdag....maar ja.....even afwachten.
Donderdag wordt sowieso geen Visdag....een rit naar de Noordkaap staat dan op de planning. Ook daar kijken we met zijn allen naar uit.

​Hoe het allemaal verder gaat?.....Je leest het morgen!
​Tot ziens!

1. Leo Braat:
    18 april 2017
    wat een mazzel, ook geen kans op zeeziekte! alhoewel na de worst van John??? altijd belangrijk! Hou je aan je eigen worst!!!
  2. Lisa Verhagen:
    18 april 2017
    Pa, ga je bij thuiskomst ook voor ons het ontbijt, lunch en diner klaarmaken?
  3. Loïs:
    18 april 2017
    Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben daar maar ik mis je wel hoor papa !
  4. Raymond:
    18 april 2017
    Leuke reacties tot nu toe mensen!
    Leuk dat jullie ons volgen.
  5. Nils:
    18 april 2017
    Leuk hoor om te lezen jullie avonturen. En passend bij de wonderschone natuur van Noorwegen zal er bij de 200 films ook wel een heerlijke natuurfilm zitten.
  6. 18 april 2017
    niet getreurd morgen misschien beter maar het is wel jammer.
  7. Jaap:
    Mooie beelden mannuh!
    Geen sneeuwscooter bij t huis?