19-04-2017 Seiland - Visdag 2

20 april 2017 - Nordkapp, Noorwegen

Welkom iedereen weer op onze Blog,

​Ten eerste willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties op onze blog!
​Gisteravond hebben we een hele zware sneeuwstorm gehad.....wij hebben tegengas gegeven door gezellig in het huis de open haard aan te steken.
​We hebben gisteravond geen filmavond gehad, zoals eerder vermeld....maar een muziekavond! Heeeel erg leuk!

​Deze ochtend slapen we wat uit en staan om 8:30 uur op.
​Voor het ontbijt hebben Michel en John lekker Eieren met spek klaar gemaakt.
​Zoals altijd hebben ze hun culinaire hoogstandjes weer erin verwerkt.......het was dan ook weer lekker tafelen.
​De dag ziet er zonnig en hoopvol uit om vandaag wel te kunnen gaan vissen.
​Na het ontbijt gaan we bij Andre nieuw hout halen voor de haard en Andre weet ons te vertellen dat we vandaag kunnen gaan vissen.
​Dus.....Visoutfit aan en op naar de boot!

​Met John als Stuurman van de boot gaan we om ca. 13:00 uur weg uit het Fjord.
​Vijf boten met Russische vissers varen overigens tegelijkertijd met ons uit.
​Op de 1e locatie vangt John als eerste een vis, Michel en Raymond volgen kort erna. ​
Raymond krijgt de handige kneepjes van het vissen verder bijgebracht door John en Michel.
​We varen naar verschillende locaties met variërende waterdieptes tussen de 20 en 190 meter.
Er wordt kabeljauw, koolvis, "bot :)", schellevis en roodbaars gevangen.... ....nog geen Grote jongens dus!!
​Alle vissen gooien we vandaag overigens na vangst weer terug in het water.
​Tijdens het vissen genieten we weer van de schitterende omgeving.
​We krijgen nog wel een paar keer sneeuwval...maar we vissen lekker door!
​Om 20:00 uur besluiten we om huiswaarts te varen.
​Aangekomen in het Fjord gaan we richting huis, waar we nog onze avondmaaltijd naar binnen werken.

​De dag van morgen zal waarschijnlijk ook weer een visdag gaan worden.
​We zien af van het plan om morgen naar de Noordkaap te gaan en besluiten dit uit te stellen naar een later moment.
Reden hiervoor is dat er op 15 delen van het traject naar de Noordkaap momenteel in kolonne gereden moet worden (achter een sneeuwschuiver) vanwege de hevige sneeuwval. Veel wegen zijn momenteel nog niet berijdbaar.
​Morgen varen we naar vislocaties waar de grotere vissen zitten.....Dusssss........Update volgt morgen!

​Groeten,​
​Raymond
John
Michel

1. Sophie Manuputty:
    20 april 2017
    Wat een mooie omgeving en ervaring.
    Hopen dat jullie nog naar de Nordkapp kunnen rijden.
  2. Sandra:
    20 april 2017
    Raymond, wanneer kunnen Michel en John van jou ontbijtkunsten genieten? Ik verwacht wel over 2 weken dat je thuis een lekker visje voor ons kunt schoonmaken en bakken/koken.
  3. Raymond:
    NOOOOOOO...OOIT
  4. Michiel:
    20 april 2017
    Muziekavond goed bevallen? Ben benieuwd naar jullie muziekkeuzes! ;D Alles wat wij hier draaien is toch nooit goed =D

Leuk dat jullie toch hebben kunnen vissen gisteren, het weer zag er net iets beter uit dan de dag ervoor!
  5. Raymond:
    20 april 2017
    Dat heb je goed Michiel! Over smaak valt niet te twisten!
  6. Corne:
    20 april 2017
    teruggooien?? gewoon meenemen en lekker bakken. citroentje erbij wat botersaus en je hebt de ideale bodem voor een avondje bieren. Proost
  7. Raymond:
    20 april 2017
    Weten we Corne. ....maar we moeten ons ook van goede kant laten zien :). Deze vissen waren nog te klein om mee te nemen. We gaan nog genoeg vissen meenemen en door het maagje laten gaan!