Dag 10 05-04-2022 Mikkelvik Ongunstig weer

5 april 2022 - Mariagården ferjekai, Noorwegen

Goede 's morgens,

Het is vandaag dinsdag en we zijn om 6:30 uur opgestaan.
De buitentemperatuur is -6 graden Celcius en het is wederom een zonnige dag.
Er staat wel aardig wat wind.
Om 7:00 uur ontbijten we en rond 8:00 uur pakken we onze Visspullen.
We nemen 4 Jerrycans brandstof (80 L) mee om de boot af te tanken.

We varen uit met afgaand water en liggen op diverse visstekken.
Er staat veel wind en drijven vaak af.
Rond 10:00 krijgen we bericht van het vasteland dat we voor 15:00 uur in de thuishaven moeten zijn in verband met slecht weer (wind).
We vangen ondertussen niets en besluiten om 11:15 uur terug te varen naar de thuishaven.

We gaan terug naar ons huis en relaxen de verdere dag.
We plegen wat telefoontjes naar het werk en tegen de avond bereidt Michel het avondeten voor.
Op het menu staat vandaag Macaroni.
Na onze buikjes gevuld te hebben hebben we een avondvullend programma met muziek en verschillende drankjes.

We kijken nog even naar de weerberichten voor de volgende dag.
Ook dan zal het ongunstig zijn om te gaan vissen gezien de stevige wind die ze opgeven.
Om 01:00 uur gaan we slapen.