Dag 9 04-04-2022 Mikkelvik 3e Visdag

4 april 2022 - Mariagården ferjekai, Noorwegen

Hei Hei,

Het is maandagochtend en om 6:30 zijn we allen op.
Er staat weinig wind, lekker temperatuurtje van -5 graden Celcius en wederom een strak zonnetje.
Om 7:00 uur gaan we ontbijten (boterhammen met jam en bloedworst).
We klimmen weer in de vispakken en nemen nog 40L aan brandstof mee in Jerrycans om de boot af te tanken.
We gaan er weer een mooi dagje van maken op het water.

We pakken diverse visplekken met waterdieptes tussen de 20 en 100 meter.
Op de 1e visplek vangen we alledrie tegelijk een vette dikke kabeljauw.....Zoooo...dat zijn goeie voor de Filet!:).
Even verderop vangt John werderom een heilbot.
We varen verder het fjord uit richting de kust en varen zo'n 15 km voorbij de kustlijn.
Hier vangt Michel als eerste een Zeewolf.
Eenmaal in de boot bijt de Zeewolf Michel in zijn hiel (van zijn laarzen gelukkig :)!).
Wat een grote bek met tanden heeft zo'n beest zeg...niet echt een schoonheid zeg maar...:)
Even later vangen Michel en Raymond allebei nog zo'n knapperd, een Zeewolf.
Het vissen gaat lekker. We vangen nog diverse Kabeljauw- voor de filet...dus Voldane dag!
Om 18:00 uur zijn we terug in de thuishaven.
John fileert van 18:00-19:00 nog zo'n 5 kg Kabeljauw filet....ons Quotum is dus weer wat opgeschroefd.

Het is inmiddels 19:30 uur als we in ons huis aankomen.
Oh ja....we moeten nog boodschappen doen bij de Supermarkt SPAR......in Hansnes....zo'n 40 km verderop met de auto!:)
We starten de auto, rijden weg naar de Supermarkt...wat denk je....Flinke sneeuwstorm! Tuuuuurlijk!
Enfin, om 20:30 zijn we bij de Supermarkt en leven we ons uit (Raymond mag ook los:):)) in dit hebbedingen winkeltje.
Drie kwartier later staan we buiten en rijden we terug naar ons huisje....nog steeds in een sneeuwstorm.
Om 22:10 zijn we thuis, laden alle boodschapjes uit en wordt het avondeten klaargemaakt.
John bakt goeie worsten en Michel maakt de ovenfriet warm, gevolgd door aardappelblokjes met spek.
Bahhh...wat Lekker!
Daarna nemen we een welverdiende borrel, Southern Comfort (Goed Spul!) en om 00:30 uur bij een temperatuurtje van -9 graden Celcius gaan we van onze verdiende nachtrust genieten.

Bokmål
Sees i morgen