Dag 3 29-03-2022 Autorit Härnösand (Zweden) - Ijshotel Jukkasjärvi Lapland

29 maart 2022 - Mariagården ferjekai, Noorwegen

Goedemorgen Vrienden,

Deze dag hebben we een Rit van zo'n 750 km voor de boeg.
Onze volgende bestemming waar we alle drie erg naar uitkijken is het Ijshotel Jukkasjärvi Lapland.

Allereerst staan we deze ochtend op in het First Hotel om 5:30 uur.
Vanaf 6:30 uur kunnen we aanschuiven aan het ontbijt.
Scrambled eggs met bacon blijft in de ochtend heerlijk naast een lekker bakkie koffie!
Na dit heerlijk ontbijtje halen we onze bagage op uit onze kamer en checken uit om bij een temperatuur van -10 graden Celcius onze weg te vervolgen.

Na een korte tankstop passeren we de Poolcirkel in Zweden.
Even een momentje om stil te staan natuurlijk en wat artistieke foto's te maken. We vervolgen onze weg via de E10 door Zweden richting Kiruna waar we in een gezellig wegrestaurant koffie en taart nemen.
Rond 18:00 uur komen we aan bij het Ijshotel Jukkasjärvi Lapland.

Eerste indruk van ons alledrie: GEWELDIG!!! WOW!!!
Nadat we zijn ingecheckt krijgen we elk een pas om onze slaaplocatie in het Ijshotel te gaan bekijken waar we vanaf 22:00 uur kunnen gaan slapen. Tevens kunnen we alle andere ruimtes waar geslapen kan worden in het ijshotel ook bewonderen. Wat een kunstwerken hebben ze ervan gemaakt, echt Fantastisch!. We komen ogen te kort.
Eén ijshotelkamer vonden we de minst mooie.....dat was dan ook de onze!! :))...maar toch ook nog heel mooi gemaakt.
Temperatuur van de slaapkamer tussen de -5 en -8 graden Celcius.

Na de eerste indrukken en onze spullen in een afsluitbare ruimte te hebben opgeborgen gaan we eten in het bijbehorende restaurant.
Voorgerecht Michel en John: GROTE BORDEN.....WEINIG ETEN!!!:):)...maar wel lekker!
De wijn en het plaatselijke bier smaken heerlijk bij het Grotere hoofdgerecht (Rendier) en een koffie met likeurtje om de maaltijd goed af te sluiten.

We gaan met een vol buikje terug naar de lobby van het Ijshotel waar we wat relaxen en ons gereedmaken voor de nacht.
Thermobroek, thermoshirt, warme sokken, muts, slippers en/of sloffen etc....goed voorbereid dus.
Van het ijshotel krijgen we een enkele of voor sommige een dubbele slaapzak mee, elk voorzien van een binnenlaken en een tasje om je telefoon warm te houden.
Rond 23:30 uur gaan we op weg naar onze ijskamer om daar op de ijsblokken voorzien van Rendierenhuiden en een dun matrasje plaats te nemen. Nou....veel Succes mannuh..:)

Het vervolg van deze belevenis lees je in de volgende blog,

Ik ben benieuwd...

1. Gazina:
    1 april 2022
    Super ik zit te genieten van jullie verhalen wat een belevenis weer☺️😃😂