Dag 5 31-03-2022 Autorit Kilpis Finland - Mikkelvik Brygge (Noorwegen)

31 maart 2022 - Mariagården ferjekai, Noorwegen

Hallootjes beste mensen,

Deze ochtend zijn we om 6:00 uur opgestaan na allemaal een goede nachtrust te hebben gehad.
Om 6:30 uur zijn we aangeschoven aan het buffet.
Ook hier weer scrumbled eggs met bacon op en broodjes...lekker hoor!
Op de achtergrond hebben we een "lekker" slaapmakend Fins achtergrondmuziekje.
We pakken onze spullen, checken uit en laten om 7:30 uur bij een zonnig temperatuurtje van -11 graden Celcius Lapland Hotels achter ons.

Onze bestemming is vandaag Mikkelvik Brygge (Noorwegen), een autorit van zo'n 250 km.
Het mooie is dat we over 10 km de Noorse grens passeren en.....guess what?....de klok gaat dan weer 1 uur terug :):):)
We stoppen onderweg een paar keer om wat foto's van de mooie omgeving en een kudde rendieren te maken. Michel stelt vakkundig zijn Lens :) op en maakt een paar hele fraaie foto's met zijn pro-camera opstelling.
We maken een tankstop bij het (in uitbreiding zijnde) vliegveld van Tromsø en vervolgen onze weg richting Mikkelvik Brygge.
We rijden door de flink besneeuwde bergen en ijzig gladde wegen.
De Winterbanden van de Volvo komen nu goed van pas.
Onderweg maken we nog een stop bij de Supermarkt SPAR om alvast de eerste levensbehoeften in te slaan voor deze week.
Chips, voldoende bier, pannenkoekenmix, hamburgers, olie voor de frietpan......Oo ja....en ook nog een tros bananen, soep, melk en meer van dat soort dingen.
Heeft Raymond ook weer eens een Supermarkt van binnen gezien...
Na alles in de auto geladen te hebben (het past allemaal net zeg maar) vervolgen we onze weg. We zijn er bijna.

Na 30 kilometer komen we via witte wegen en een temperatuur van -4 graden Celcius aan op onze eindbestemming Mikkelvik Brygge (Noorwegen). John parkeert de auto, weer een doel bereikt.
We hebben (exclusief bootreis afstand) vanaf ons startpunt Rhoon nu in totaal 2735 gereden kilometers erop zitten.
Onze toekomstige 11-daagse verblijfslocatie is prachtig gelegen aan het water. Een Duitse eigenaar heeft het geheel van huisjes, bijbehorende voorzieningen en visboten 3 jaar geleden aangelegd en gebouwd.
Het aanwezige personeel laat ons om 13:30 uur in ons huis binnen en geeft een rondleiding door het huis...Picobello!.
Drie aparte slaapkamers, keuken met moderne apparatuur (incl. vaatwasser, koffiezetapparaat, oven en broodrooster), TV met Netflix, ruime woonkamer, badkamer met vloerverwarming en toilet en een (buiten)berging voor onze viskleding.
Het huis is geheel climate control (modern instelbaar).
Omdat alles van hout is hebben ze het huis voorzien van een Elektrische kachel (ipv houtkachel).
We laden onze bagage uit en richten de slaapkamers en keuken naar onze wens in.
De meegenomen drank uit Nederland (whisky, Licor 43, Southern Comfort, Cointreau, Brugse Zot) heeft de reis gelukkig ook overleefd....pffff.:).

Raymond begint aan het bijwerken van de blog, terwijl John en Michel de hengels verzamelen en gaan prepareren voor het vissen.
Deze dag zal er sowieso nog niet gevist gaan worden.
De Negerzoenen die John bij het bakkerrijtje meegenomen had worden onder het genot van een lekker bakkie koffie naar binnen gewerkt.
Ondertussen zien we wat Duitsers met hun visboot terugkomen (kleine visjes en 1 Heilbot van max 1 mtr. ...povere vangst dus).
John gaat even bij hun kijken.
's Avonds maakt Chefkok John heerlijke pannenkoeken en Pizza klaar. Goede kwaliteit Johnny!
De avond wordt volgemaakt met het prepareren van de vishengels door Michel en John; Raymond verder met bloggen.
Tussen 24:00 uur en 03:00 uur zijn we gaan slapen voor onze 1e nacht in Mikkelvik Brygge.
De komende 11 dagen zal dit onze uitvalbasis zijn om te gaan vissen op kabeljauw en Heilbot.

Morgen krijgen we informatie en de sleutel van onze 225 pk Vissersboot en gaan we kijken of er al gevist kan gaan worden.

Tot Morgen allemaal
Wij hebben er zin in!