Dag 6 01-04-2022 Mikkelvik Brygge 1e Visdag?

1 april 2022 - Mariagården ferjekai, Noorwegen

Hoi iedereen,

Vannacht voor het eerst in ons huis geslapen in Mikkelvik Brygge .
Michel is al vroeg uit de veren om 6:00 uur, een uurtje later gevolgd door John.
Raymond is er pas om 7:30 uur uit, hij is vannacht tot 03:00 uur bezig geweest om de blog van de afgelopen dagen bij te werken.

We kijken naar buiten en zien al snel dat het vandaag helaas geen 1e Visdag gaat worden...windkracht 5 Zuid Zuidwesten wind gepaard met sneeuwbuien.
John en Michel hebben gisteravond de visspullen deels in orde gemaakt en zijn daar deze ochtend ook nog mee bezig.
Om 9:30 uur gaan we ontbijten.
Chefkok Herman  (John) heeft eieren met spek klaargemaakt en bakkertje Michel heeft het brood gebakken.
We eten onze buikjes lekker vol.

Om 12:00 uur staat er nog steeds een sterke Zuid Zuidwesten wind.
Om 13:30 uur krijgen we uitleg en instructie over de boot.
We moeten dagelijks bijhouden welke vissen we vangen - teruggooien - meenemen om te fileren.
Tevens moeten we een bootverzekering afsluiten met eigen risico (eventuele schade aan de boot en tot 2000 Euries...eigen risico).
Oo ja...ook nog even €600,- borg betalen :).
Hier werden we voor de zekerheid vandaag 3x aan herinnerd.
De vaarregels en calamiteiten procedures op het water worden doorgenomen en toegelicht.
Onze boot heeft 225 pK en een brandstofstank van 300 L.
Dagelijks kunnen we (max) 140 L aan brandstof in Jerrycans meenemen.
Het contract voor de huur van de boot wordt getekend en vervolgens krijgen we op de boot inhoudelijke uitleg ervan.
De sleutels van de boot worden vervolgens overhandigd en daarmee is de boot de komende 11 dagen ons Vervoermiddel.

We nemen daarna nog een kijkje in het Fileerhuis.
Hier wordt de gevangen vis schoongemaakt en gefileerd.
Er is een Vriescel aanwezig (met opbergbakken per huis; voor ons Huisnr. 7).
Tevens bestaat de mogelijk om de filet vacuum te verpakken met een aanwezig vacuumapparaat.
Het Fileren zal bij ons gedaan worden door John....de Vis-/Fileerspecialist bij uitstek !
Vanuit Noorwegen mogen we per persoon 18 kilo Visfilet (dus 54 kilo totaal) meenemen naar Nederland.

In de middag hebben we nog een klein Calamiteitje....
Raymond gaat even koffiezetten....hmmm de dop vergeten van de koffiepot (die het filter opendrukt)......filter overgelopen :(....dweilen dus :)
En nog erger.....geen Koffie!!.
Zoooo dat heeft Konings weer goed geregeld.....hoeft geen koffie meer te zetten! :):)
Michel zet vervolgens een pot met Koffie.

Om 18:00 uur gaan we eten.
John maakt Friet met Hamburger en Michel doet de afwas....wasmachine.
De avond is heel relaxed .
We kijken een Film (The Ice Road) op Netflix via Account van Michel en drinken wat Licor 43!
Om 23:00 uur gaan we slapen....hopelijk morgen wel een 1e Visdag!

Prettig Weekend Allemaal!!