Dag 8 03-04-2022 Mikkelvik Brygge Visdag 2

3 april 2022 - Mariagården ferjekai, Noorwegen

Hoi Hoi,

Het is zondag vandaag en we staan op om 6:00-6:30 uur met een stralende zon, weinig wind en een temperatuur van -3 graden Celcius.
Het ziet ernaar uit dat we onze 2e visdag gaan meemaken.
We ontbijten om 7:15 uur, pakken een uurtje later onze visspullen, tanken de boot af en varen uit vol goede moed met rustig water om 8:30 uur.

Al snel slaat het weer om naar veel wind, opkomend water en hoge golven.
Het is geen weer meer om te vissen (we drijven te snel af)...Ongelooflijk en jammer!.
We besluiten om terug te keren en om 12:00 leggen we weer in de thuishaven aan.

De middag wordt benut om te relaxen en de blog bij te werken.
Het avondeten bestaat uit (door John) gebakken kibbeling, afkomstig van onze zelf gevangen kabeljauw....Jammie!

's Avonds hebben we een film gekeken op Netflix met onze vriend Licor 43.
De gehele avond is het al helder weer en een scherpe maan......
....en ja hoor!...om 22:30 uur NOORDERLICHT!...WAUW WAT GAAF!.
Het Noorderlicht, ook wel poollicht of Aurora Borealis genoemd, is een lichtverschijnsel dat tijdens koude,
heldere winternachten rond de poolcirkel te zien is.
Gedurende een half uur blijft het Noorderlicht zichtbaar...daarna foetsie (weg).
Zo...dat hebben we ook gelijk maar weer afgevinkt.....zowel Michel als Raymond hadden dit lichtverschijnsel nog nooit Live gezien.

Om 24:00 uur besluiten we te gaan slapen.
Ons weekend zit er weer op.