20-04-2017 Seiland - Visdag 3

21 april 2017 - Nordkapp, Noorwegen

Hallootjes,

​Planningen zijn er om gewijzigd te worden......zo ook de onze!
​Het is een heldere dag met af en toe een licht sneeuwbuitje in het vooruitzicht.
​Na een lekker ochtend (brood)ontbijtje besluiten we vandaag te gaan Ijsvissen.
​Bij het Ijsvissen gaan we proberen Forel te vangen ennnuhhh....meenemen voor consumptie. (Lekkerrrrr!!!)
Na het ontbijt gaan we richting Andre om inkopen te doen in zijn supermarkt.
​Samen met Andre rijdt Raymond met de sneeuwscooter naar de locatie waar we kunnen Ijsvissen.
Bij terugkomst gaan we richting huis.
​​
​Thuis aangekomen beginnen we met het samenstellen van de vislijnen voor het Ijsvissen.
​Tegen 12:30 uur gaan Raymond en Michel richting Andre om de sneeuwscooter, Ijsboor en Ijsschep op te halen.
John blijft in het huis (heeft al vaker met zijn broer Harry Ijs-gevist), maar heeft goede informatie en tips meegegeven hoe we het aan moeten pakken).
​Nadat alles is geladen, gaan Michel en Raymond met de sneeuwscooter op weg naar de vislocatie.
Onderweg een paar "spannende leuke" momentjes beleeft met de sneeuwscooter en na een poosje bereiken we de vislocatie die Andre heeft aangewezen.

​We snijden takjes van de bomen om de visdraad te bevestigen, boren gaten in het ijs met de ijsboor, bevestigen het aas aan de vislijn om vervolgens de vislijn in het gemaakte gat te laten zakken. Tot slot wordt de lijn aan de gezaagde takjes bevestigd en werken we op deze wijze nog een 5-tal gaten af.
​Na alle vislijnen in het ijs nogmaals gecontroleerd te hebben gaan we weer met de sneeuwscooter richting het huis, genietend van de omgeving en de "kunstjes" die je met een sneeuwscooter uit kunt halen...

​In het huis aangekomen blijkt de electriciteit op Seiland uitgevallen te zijn.
​Je merkt dan weer hoe afhankelijk dat je bent van electra.....geen koffie kunnen zetten, geen internet, koelkast, wasmachine, VERWARMING, etc.
​Dus de haard maar weer eens in de hens gezet...blijft gezellig zo'n haardje!
Na een poosje toch weer stroom, dus alles kon weer in volle gang (wasje draaien...)

​'s Avonds hebben we Filmpje gepakt, waarna we naar bed zijn gegaan.
​Morgen een drukke dag voor de boeg.
Eerst de Vislijnen van het Ijsvissen controleren en kijken wat de vangst is.
​Vervolgens gaan we het water op om te gaan vissen op de wat grotere soorten.

​Welterusten en tot morgen weer!

1. C de Gast:
    21 april 2017
    Ziet er allemaal heel mooi uit. Leuke foto's geeft een goed beeld dat het daar nog echt winter is. En zo te zien hebben jullie het naar je zin. Maar nu wil ik wel wat vissen zien, en niet van die kleintjes. Ik hoop dat het weer meewerkt. Goede vangst gewenst. En niet zeeziek worden.
  2. Richard Guit:
    21 april 2017
    Ziet er gaaf uit mannen!
  3. Henk Groenendijk:
    22 april 2017
    Kom steeds meer onder de indruk! Wat een bijzondere ervaringen.