22/23-04-2017 Seiland Visdag 5 + 6

23 april 2017 - Nordkapp, Noorwegen

Beste Allemaal,

​Het is weekend voor jullie....maar bij ons gaat onze reis gewoon door.
​Zaterdag zijn we weer om 7:00 uur opgestaan en het is weer een stralende dag.
​We maken ons dan ook weer op voor een leuke dag Vissen.
​Na het ontbijt checken Raymond en Michel de Forellijnen van het Ijsvissen.....en met Resultaat!......onze nieuwe ijslocaties hebben succes gehad....opbrengst 4 mooie Forellen aan de lijnen.
We brengen nieuw Aas aan en nemen de Forellen mee.....dit wordt ons Avondeten!

​Vervolgens gaan we weer vol goede moed vissen.
​Er worden wederom mooie vissen gevangen door ons alle drie.
​De Recordvangst tot vandaag van John sneuvelt....Raymond vangt een Kabeljauw van maar liefst 13.34 kg en een lengte van 1.09 meter!!! Wat een beginnersgeluk ::))))!!
John vangt ook nog een leuke bijzondere Vis...een Brosme en Michel vangt ook nog een Forse Kabeljauw.
Nadat alle vis is schoongemaakt en gefileerd (zo'n 16 kg vandaag aan filet) gaan we naar Andre nog wat boodschapjes doen voor het avondeten.

​Het Avondeten bestaat uit de Forellen die heerlijk door John zijn klaargemaakt!
​Daarna werken we nog de Blog bij en om 2:00 vinden we het wel weer tijd om te gaan slapen.

​De volgende ochtend, na het ontbijt, trekken we er wederom op uit om te gaan Vissen.
Het is ook nu een stralende zonnige dag!
​Er worden kleinere vissen (roodbaars, kabeljauw, Schellevis) gevangen en weer teruggegooid in het water.
Ook zijn er een aantal mooie middelgrote Kabeljauwen, die weer netjes schoongemaakt en gefileerd worden.
​Vandaag wordt er ook een Zeeduivel  gevangen (mooie lelijke Vis:))!!)
​Teruggekomen in ons huis bakt John Kibbeling van de vers gevangen Kabeljauw.
HEEEEERRLIJK!!!!

​'s Avonds pakken we nog een Filmpje en zorgen dat we tijdig gaan slapen.
​Morgen gaan we naar de Noordkaap en moeten er dus vroeg uit!

​Tot schrijvens maar weer!

​Tip:
Bij het bekijken van de foto's moet je de selectie "vanaf oudste" aanvinken. Je krijgt dan namelijk de foto's in chronologische volgorde.

1. Sandra:
    23 april 2017
    Zeeduivel ! Mmmmm.. voorzichtig rijden. Xx
  2. Richard Guit:
    24 april 2017
    Ray, niet stiekem eerst naar de visboer geweest om het record te breken? Ongelooflijk wat een vis daar zeg.