24-04-2017 Noordkaap

25 april 2017 - Nordkapp, Noorwegen

Hallo beste blogvolgers,

​Deze dag staan we om 6:00 uur op omdat we het pondje van 7:30 uur moeten halen om de oversteek naar het vasteland te maken.
​We gaan vandaag immers naar de Noordkaap (Nordkapp), een ritje van zo'n 220 kilometer.

​Na het ontbijt gaan we met de auto en stralend weer (-3 graden Celcius) op weg.
​De autorit verloopt voorspoedig, de wegen zijn sneeuwvrij.
​Onderweg rijden we door de bergen langs tal van mooie plaatsjes en locaties.
​Tijdens onze rit zien we rendieren, laplandhuisjes, mooie natuur en gelukkig weinig verkeer op de weg.
​We rijden door de Noordkaaptunnel, welke 6870 meter lang is en 212 meter diep.
​Hoe dichter we bij de Noordkaap komen, des te meer sneeuwvlaktes we te zien krijgen.
De Temperatuur schommelt tussen de -1 en de -7 graden Celcius.
​Zoals gezegd verloopt de autorit voorspoedig tot aan 13 kilometer voor de Noordkaap.
De hoofdweg is gesloten wegens slecht begaanbare wegen.
​Afgelopen periode is er aardig wat sneeuw gevallen.
​In kolonne vervolgen we enige tijd later onze weg achter een sneeuwschuiver tot aan de Noordkaap.
We zijn er! De autorit heeft zo'n 4 uur uit geduurd.

​De Temperatuur is hier +4 graden Celcius!
​We hebben geluk...het zonnetje schijnt en het zicht is HEEL helder.
​Nadat we de entree hebben betaald en de auto geparkeerd hebben gaan we het gebouw van de Noordkaap in....een Geweldig imposant gebouw!
​In dit Noordkaap gebouw bevind zich een restaurant/bar, een bioscoop, een Museum, een kapelletje en een grotten-route.
​We vervolgen onze route naar buiten waar we op het Noordelijkste puntje gaan staan en kunnen genieten van het heldere zicht dat we op dat moment hebben.
​We mogen echt van geluk spreken dat het helder is, het weer kan op de Noordkaap van het een op het andere moment omslaan.
Van andere aanwezige Nederlanders krijgen we dan ook te horen dat het zicht een dag eerder slechts 2 meter was.....Zonde van de rit en het geld toch?!!!
Na de nodige foto's te hebben geschoten drinken we in het restaurant nog lekker een bakje koffie met een Noorse Waffle. Mmmmmm Smullen!!
​Daarna gaan we weer in kolonne en met de sneeuwschuiver opnieuw voorop huiswaarts richting Seiland.

​Thuis aangekomen gaan Michel en Raymond eerst nog de Forellijntjes controleren met de sneeuwscooter met als resultaat...2 Forelletjes aan de haak!
​Bij terugkomst heeft John het avondeten voorbereid:  BBQ in het Laplandhuisje!
​Lekkkerrrrr....en wel verdiend!
Een lekkere Whisky van Michel smaakte goed bij het eten.
​Rond 0:30 uur gaan we naar bed.....morgen weer vroeg op voor een Visdag op Seiland!!

​Zooo de Noordkaap kunnen we ook afvinken,

​Tot morgen!

1. Michiel:
    26 april 2017
    Wat een gaaf ruw terrein terrein zeg, echt t einde vd wereld ! En geluk met t weer, mooie plaatjes!
  2. Familie Pijnacker:
    26 april 2017
    Was prachtig op de Noordkaap, dat hebben jullie getroffen met het weer. Mooie foto's van mooie vissen en een prachtige omgeving daar op Seiland.
    Veel visplezier nog de komende dagen en een goede en veilige reis terug naar huis. Groeten van de familie pijnacker